I made this widget at MyFlashFetish.com.



I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday 28 June 2011

Kampung Kita,Wajah Kita

 
K
ampung Puteri Menangis terletak dalam Mukim Sungai Pinggan dan berada di bawah kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Benut, Johor. Ia terletak kira-kira 30 minit pemanduan dari Bandar Pontian dan 10 km dari Pekan Benut. Kampung ini juga mudah untuk ditemui kerana terletak di jalan utama Benut-Pontian dan terdapat pelbagai kemudahan pengangkutan awam seperti bas dan teksi untuk sampai ke sini.

Bagi mereka yang pertama kali datang ke Kampung Puteri Menangis, mereka pastinya akan tertarik dengan nama kampung ini yang begitu unik. Bukan sahaja namanya yang unik, malah kehidupan masyarakat di sini juga sangat disenangi oleh masyarakat sekitarnya kerana penuh dengan nilai-nila murni dan tatasusila yang masih terpelihara.

Kebanyakan penduduk kampung bekerja sendiri sebagai petani dan mengusahakan produk hasil kampung. Ini boleh dilihat dengan adanya tanaman kelapa sawit dan nanas di kiri dan kanan jalan d samping terdapat gerai-gerai kecil yang diusahakan penduduk kampung. Kunjungan ke sini pastinya berbaloi lantaran keindahan dan keseronokan yang bakal diperoleh.

No comments:

Post a Comment