I made this widget at MyFlashFetish.com.



I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday 1 July 2011

Kesihatan Sentiasa Terjaga

K
linik desa merupakan salah satu pusat perubatan yang dibina di bawah Kementerian Kesihatan Malaysia untuk rawatan kesihatan kepada penduduk di kawasan luar bandar dan pedalaman. Biasanya, klinik desa akan menawarkan perkhidmatan kesihatan ibu mengandung, kanak-kanak dan rawatan ringan. Klinik Desa Puteri Menangis terletak berdekatan dengan pintu masuk ke Kampung Puteri Menangis dan menjadi pusat rawatan kesihatan setempat penduduk kampung sejak dulu lagi.

Selain mempunyai jururawat masyarakat yang cekap dan peramah, mereka juga turut memberikan rawatan yang cepat dan jika terdapat sebarang kes yang memerlukan rawatan lanjut, pesakit akan dirujuk ke Hospital Pontian yang terletak kira-kira 30 minit pemanduan dari kampung.

Namun, ada juga yang memilih untuk mendapatkan rawatan secara tradisional seperti urutan patah dan sebagainya. Bayaran yang dikenakan adalah mengikut seikhlas hati pelanggan kerana tukang urut tidak mengenakan sebarang bayaran yang tertentu di atas perkhidmatan yang dilakukannya. 

No comments:

Post a Comment